support

Direct antwoord op al uw vragen

Veelgestelde vragen

Account
Als het abonnement niet betaald wordt, ben ik mijn bestanden dan kwijt?
Hoe kan ik mijn abonnement opzeggen of mijn account sluiten?
Hoe kan ik zien hoeveel ruimte ik nog vrij heb?
Ik ben mijn wachtwoord en/of gebruikersnaam vergeten
Kan ik zien tot wanneer mijn abonnement loopt?
Als het abonnement niet betaald wordt, ben ik mijn bestanden dan kwijt?
Porton zal je bestanden niet direct verwijderen. Eerst wordt de toegang tot je Porton Private Cloud geblokkeerd. Na twee herinneringen worden uiteindelijk je bestanden verwijderd. Wordt het openstaande bedrag binnen de gestelde termijn voldaan, dan wordt de blokkering opgeheven en heb je weer toegang tot je bestanden.
Hoe kan ik mijn abonnement opzeggen of mijn account sluiten?
Indien je een probleem ondervindt of je bent ergens ontevreden over, dan verzoeken wij je eerst contact op te nemen met onze Klantenservice. Wij helpen je graag de dienst werkend te krijgen.

Als je een abonnement wilt opzeggen of het account wilt sluiten, dan kun je dit laten weten aan onze Klantenservice.

PayPal gebruikers kunnen het abonnement zelf stopzetten in hun PayPal-account. Log in op www.paypal.nl. Klik nu op het radertje rechtsboven (profiel). Op de pagina die verschijnt klik je rechtsonder op 'Vooraf goedgekeurde betalingen'. Hier kun je het abonnement stopzetten.
Hoe kan ik zien hoeveel ruimte ik nog vrij heb?
Deze informatie is te vinden onder Mijn account.
Ik ben mijn wachtwoord en/of gebruikersnaam vergeten
Ga naar de wachtwoord vergeten pagina en volg de instructies.
Kan ik zien tot wanneer mijn abonnement loopt?
Dit kan via Mijn account.
Porton zal je bestanden niet direct verwijderen. Eerst wordt de toegang tot je Porton Private Cloud geblokkeerd. Na twee herinneringen worden uiteindelijk je bestanden verwijderd. Wordt het openstaande bedrag binnen de gestelde termijn voldaan, dan wordt de blokkering opgeheven en heb je weer toegang tot je bestanden.
Indien je een probleem ondervindt of je bent ergens ontevreden over, dan verzoeken wij je eerst contact op te nemen met onze Klantenservice. Wij helpen je graag de dienst werkend te krijgen.

Als je een abonnement wilt opzeggen of het account wilt sluiten, dan kun je dit laten weten aan onze Klantenservice.

PayPal gebruikers kunnen het abonnement zelf stopzetten in hun PayPal-account. Log in op www.paypal.nl. Klik nu op het radertje rechtsboven (profiel). Op de pagina die verschijnt klik je rechtsonder op 'Vooraf goedgekeurde betalingen'. Hier kun je het abonnement stopzetten.
Deze informatie is te vinden onder Mijn account.
Ga naar de wachtwoord vergeten pagina en volg de instructies.
Dit kan via Mijn account.
Algemeen
Hoe kan ik uitloggen en waarom zou ik dat doen?
Hoe werkt de 30 dagen niet goed geld terug regeling?
Ik heb geen e-mail met een bevestigingslink ontvangen
Waarom gebruikt Porton apps en software van Synology?
Waarom heb ik geen toegang tot alle apps van Synology?
Wat is het verschil tussen Backup en Cloudstorage?
Wat is het verschil tussen Porton Private Cloudstorage en een Synology NAS systeem?
Hoe kan ik uitloggen en waarom zou ik dat doen?
Uitloggen kan door rechtsboven in het menu op 'Uitloggen' te klikken. Door uit te loggen kan een account niet door andere gebruikers van de computer gebruikt worden. Als de browser wordt gesloten, wordt er automatisch uitgelogd.
Hoe werkt de 30 dagen niet goed geld terug regeling?
Porton Private Cloudstorage doet er alles aan om haar gebruikers zo goed mogelijk van dienst te zijn. Mocht het abonnement onverhoopt toch niet aansluiten bij uw wensen, dan kunt u het kosteloos opzeggen. U dient binnen 30 kalenderdagen, na de eerste betaling, uw opzegging door te geven aan onze klantenservice. U ontvangt na beëindiging van het abonnement een bevestiging per e-mail. Het abonnementsgeld zal de eerste werkdag van de daaropvolgende maand worden teruggestort.
Ik heb geen e-mail met een bevestigingslink ontvangen
Soms komt de e-mail met de bevestigingslink voor aanmelding in de SPAM map van de e-mail inbox terecht. Controleer de SPAM map.

Zit de e-mail niet in de SPAM map, neem dan contact op met onze Klantenservice. Soms worden onze e-mails geweigerd door een provider. Wij activeren het account dan handmatig.
Waarom gebruikt Porton apps en software van Synology?
De unieke integratie van bewezen Synologie technologie stelt onze klanten in staat om op een veilige manier gebruik te maken van de modernste technieken in Cloudstorage. Porton gebruikers krijgen bovendien gratis toegang tot allerlei Synology apps, software en tools.

Gaandeweg zullen we onze diensten en het app- en software aanbod uitbreiden. Dit doen we op basis van eisen en wensen van onze gebruikers. Stuur daarom bij vragen, tips of ideeën een e-mail of bel direct met onze Klantenservice.
Waarom heb ik geen toegang tot alle apps van Synology?
Een belangrijk onderdeel van onze diensten is veiligheid en het behouden van privacy. Nog niet alle apps en software van Synology voldoen aan onze eisen. Daarom is er een selectie uit het totale aanbod van Synology gemaakt. Hierdoor kunnen wij ongewenste instellingen voorkomen.
Wat is het verschil tussen Backup en Cloudstorage?
Backup is een reservekopie van bestanden, bijvoorbeeld van uw PC, Mac, smartphone of tablet.

Cloudstorage is online opslagruimte waar u bestanden en backups kunt plaatsen. Met Cloudstorage kan nog veel meer, bijvoorbeeld:
  • Bestanden openen, bewerken en herstellen via de browser, computer, smartphone en tablet.
  • Foto’s bekijken, video afspelen en muziek beluisteren.
  • Samenwerken aan bestanden en bestanden delen.
Kies voor het Smart Access abonnement om al deze opties te gebruiken.
Wat is het verschil tussen Porton Private Cloudstorage en een Synology NAS systeem?
Een NAS systeem staat bij u thuis en is daarmee kwetsbaar voor beschadiging, brand, diefstal enz. Met Porton Private Cloudstorage bewaart u uw bestanden buitenshuis (in uw Private Cloud) op een goed beveiligde locatie, met dezelfde gemakken als die van een persoonlijk NAS-systeem.
Uitloggen kan door rechtsboven in het menu op 'Uitloggen' te klikken. Door uit te loggen kan een account niet door andere gebruikers van de computer gebruikt worden. Als de browser wordt gesloten, wordt er automatisch uitgelogd.
Porton Private Cloudstorage doet er alles aan om haar gebruikers zo goed mogelijk van dienst te zijn. Mocht het abonnement onverhoopt toch niet aansluiten bij uw wensen, dan kunt u het kosteloos opzeggen. U dient binnen 30 kalenderdagen, na de eerste betaling, uw opzegging door te geven aan onze klantenservice. U ontvangt na beëindiging van het abonnement een bevestiging per e-mail. Het abonnementsgeld zal de eerste werkdag van de daaropvolgende maand worden teruggestort.
Soms komt de e-mail met de bevestigingslink voor aanmelding in de SPAM map van de e-mail inbox terecht. Controleer de SPAM map.

Zit de e-mail niet in de SPAM map, neem dan contact op met onze Klantenservice. Soms worden onze e-mails geweigerd door een provider. Wij activeren het account dan handmatig.
De unieke integratie van bewezen Synologie technologie stelt onze klanten in staat om op een veilige manier gebruik te maken van de modernste technieken in Cloudstorage. Porton gebruikers krijgen bovendien gratis toegang tot allerlei Synology apps, software en tools.

Gaandeweg zullen we onze diensten en het app- en software aanbod uitbreiden. Dit doen we op basis van eisen en wensen van onze gebruikers. Stuur daarom bij vragen, tips of ideeën een e-mail of bel direct met onze Klantenservice.
Een belangrijk onderdeel van onze diensten is veiligheid en het behouden van privacy. Nog niet alle apps en software van Synology voldoen aan onze eisen. Daarom is er een selectie uit het totale aanbod van Synology gemaakt. Hierdoor kunnen wij ongewenste instellingen voorkomen.
Backup is een reservekopie van bestanden, bijvoorbeeld van uw PC, Mac, smartphone of tablet.

Cloudstorage is online opslagruimte waar u bestanden en backups kunt plaatsen. Met Cloudstorage kan nog veel meer, bijvoorbeeld:
  • Bestanden openen, bewerken en herstellen via de browser, computer, smartphone en tablet.
  • Foto’s bekijken, video afspelen en muziek beluisteren.
  • Samenwerken aan bestanden en bestanden delen.
Kies voor het Smart Access abonnement om al deze opties te gebruiken.
Een NAS systeem staat bij u thuis en is daarmee kwetsbaar voor beschadiging, brand, diefstal enz. Met Porton Private Cloudstorage bewaart u uw bestanden buitenshuis (in uw Private Cloud) op een goed beveiligde locatie, met dezelfde gemakken als die van een persoonlijk NAS-systeem.
Basic Access
Hoe werkt de 30 dagen niet goed geld terug regeling?
Waar zijn instructies te vinden voor de aanbevolen software?
Waarom adviseert Porton GoodSync voor backups?
Waarom gebruikt Porton apps en software van Synology?
Waarom heb ik geen toegang tot alle apps van Synology?
Hoe werkt de 30 dagen niet goed geld terug regeling?
Porton Private Cloudstorage doet er alles aan om haar gebruikers zo goed mogelijk van dienst te zijn. Mocht het abonnement onverhoopt toch niet aansluiten bij uw wensen, dan kunt u het kosteloos opzeggen. U dient binnen 30 kalenderdagen, na de eerste betaling, uw opzegging door te geven aan onze klantenservice. U ontvangt na beëindiging van het abonnement een bevestiging per e-mail. Het abonnementsgeld zal de eerste werkdag van de daaropvolgende maand worden teruggestort.
Waar zijn instructies te vinden voor de aanbevolen software?
U kunt alle instructies en downloads vinden op de supportpagina onder handleidingen en downloads.
Waarom adviseert Porton GoodSync voor backups?
Porton bekijkt regelmatig welke backupsoftware het meest geschikt is voor backups. Het beste uit de test kwam GoodSync. Het is eenvoudig in gebruik en heeft een aantal sterke voordelen:

  • Backups kunnen voorzien worden van encryptie
  • Backups kunnen planmatig uitgevoerd worden
  • Geschikt voor beginnende en ervaren gebruikers
  • Bestanden zijn leesbaar in de Private Cloud
GoodSync kan gebruikt worden i.c.m. ieder Basic- en Smart Access abonnement. Er is een gratis én betaalde versie beschikbaar (eenmalig € 29,95). Ga voor GoodSync instructies naar je accountpagina en bekijk de instructiehandleiding.
Waarom gebruikt Porton apps en software van Synology?
De unieke integratie van bewezen Synologie technologie stelt onze klanten in staat om op een veilige manier gebruik te maken van de modernste technieken in Cloudstorage. Porton gebruikers krijgen bovendien gratis toegang tot allerlei Synology apps, software en tools.

Gaandeweg zullen we onze diensten en het app- en software aanbod uitbreiden. Dit doen we op basis van eisen en wensen van onze gebruikers. Stuur daarom bij vragen, tips of ideeën een e-mail of bel direct met onze Klantenservice.
Waarom heb ik geen toegang tot alle apps van Synology?
Een belangrijk onderdeel van onze diensten is veiligheid en het behouden van privacy. Nog niet alle apps en software van Synology voldoen aan onze eisen. Daarom is er een selectie uit het totale aanbod van Synology gemaakt. Hierdoor kunnen wij ongewenste instellingen voorkomen.
Porton Private Cloudstorage doet er alles aan om haar gebruikers zo goed mogelijk van dienst te zijn. Mocht het abonnement onverhoopt toch niet aansluiten bij uw wensen, dan kunt u het kosteloos opzeggen. U dient binnen 30 kalenderdagen, na de eerste betaling, uw opzegging door te geven aan onze klantenservice. U ontvangt na beëindiging van het abonnement een bevestiging per e-mail. Het abonnementsgeld zal de eerste werkdag van de daaropvolgende maand worden teruggestort.
U kunt alle instructies en downloads vinden op de supportpagina onder handleidingen en downloads.
Porton bekijkt regelmatig welke backupsoftware het meest geschikt is voor backups. Het beste uit de test kwam GoodSync. Het is eenvoudig in gebruik en heeft een aantal sterke voordelen:

  • Backups kunnen voorzien worden van encryptie
  • Backups kunnen planmatig uitgevoerd worden
  • Geschikt voor beginnende en ervaren gebruikers
  • Bestanden zijn leesbaar in de Private Cloud
GoodSync kan gebruikt worden i.c.m. ieder Basic- en Smart Access abonnement. Er is een gratis én betaalde versie beschikbaar (eenmalig € 29,95). Ga voor GoodSync instructies naar je accountpagina en bekijk de instructiehandleiding.
De unieke integratie van bewezen Synologie technologie stelt onze klanten in staat om op een veilige manier gebruik te maken van de modernste technieken in Cloudstorage. Porton gebruikers krijgen bovendien gratis toegang tot allerlei Synology apps, software en tools.

Gaandeweg zullen we onze diensten en het app- en software aanbod uitbreiden. Dit doen we op basis van eisen en wensen van onze gebruikers. Stuur daarom bij vragen, tips of ideeën een e-mail of bel direct met onze Klantenservice.
Een belangrijk onderdeel van onze diensten is veiligheid en het behouden van privacy. Nog niet alle apps en software van Synology voldoen aan onze eisen. Daarom is er een selectie uit het totale aanbod van Synology gemaakt. Hierdoor kunnen wij ongewenste instellingen voorkomen.
Betalingen
Hoe kan ik betalen voor een abonnement?
Hoe kan ik het rekeningnummer wijzigen waarop Porton incasseert?
Hoe kan ik betalen voor een abonnement?
Wij maken gebruik van onderstaande betaalmethodes:
  • Automatische incasso De kosten van het abonnement worden maandelijks automatisch afgeschreven van je bankrekening.
  • iDEAL Betalen met internetbankieren bij de deelnemende banken zoals: ABN Amro, Rabobank, ING, SNS bank of ING Bank. De eerste betaling wordt gedaan met iDEAL, de opvolgende maanden worden maandelijks automatisch afgeschreven van uw bankrekening.
  • Creditcard De kosten van het abonnement worden maandelijks automatisch geïncasseerd op uw creditcardrekening.
  • PayPal De kosten van het abonnement worden maandelijks automatisch afgeschreven van uw PayPal-rekening
Hoe kan ik het rekeningnummer wijzigen waarop Porton incasseert?
Er zijn twee manieren waarop je het rekeningnummer kunt wijzigen:
  • Via de verhuisservice van je bank
  • Door een kopie van een recent bankafschrift op te sturen (niet ouder dan drie maanden) van de nieuwe bankrekening of een screenshot van je online rekeningoverzicht. Hierop moet je naam, adres en het rekeningnummer vermeld staan. Uiteraard kun je bedragen onleesbaar maken
Wij maken gebruik van onderstaande betaalmethodes:
  • Automatische incasso De kosten van het abonnement worden maandelijks automatisch afgeschreven van je bankrekening.
  • iDEAL Betalen met internetbankieren bij de deelnemende banken zoals: ABN Amro, Rabobank, ING, SNS bank of ING Bank. De eerste betaling wordt gedaan met iDEAL, de opvolgende maanden worden maandelijks automatisch afgeschreven van uw bankrekening.
  • Creditcard De kosten van het abonnement worden maandelijks automatisch geïncasseerd op uw creditcardrekening.
  • PayPal De kosten van het abonnement worden maandelijks automatisch afgeschreven van uw PayPal-rekening
Er zijn twee manieren waarop je het rekeningnummer kunt wijzigen:
  • Via de verhuisservice van je bank
  • Door een kopie van een recent bankafschrift op te sturen (niet ouder dan drie maanden) van de nieuwe bankrekening of een screenshot van je online rekeningoverzicht. Hierop moet je naam, adres en het rekeningnummer vermeld staan. Uiteraard kun je bedragen onleesbaar maken
Hulp bij problemen
Ik kan geen verbinding maken met Cloud Station Drive
Foutmelding: Server does not support non-ASCII characters
Het slepen van een map naar Mijn bestanden werkt niet
Ik heb geen e-mail met een bevestigingslink ontvangen
Ik kan geen verbinding maken met Cloud Station Drive
Tijdens het instellen van Cloud Station Drive kan de volgende melding getoond worden: 'Ongeldige gebruikersnaam/wachtwoord of ontoereikende gebruikersrechten.'
Je kunt dit probleem oplossen door het volgende te controleren:
  • Controleer of je gebruikersnaam en wachtwoord juist zijn ingevoerd.
  • Open Mijn bestanden in de browser
  • Kijk of de map 'CloudStation' in Mijn bestanden staat.
  • Ontbreekt deze map? Neem dan contact op met de klantenservice.
Foutmelding: Server does not support non-ASCII characters
Deze melding wordt getoond als u bestanden heeft geüpload die niet-westerse symbolen bevatten. Deze foutmelding wordt alleen gegeven als de bestanden via 'Mijn bestanden' op de website, of via Filestation zijn geüpload en deze worden nu benaderd met een FTP programma. Neem contact op met de klantenservice voor een oplossing.
Wij adviseren u geen bestanden te uploaden met niet westerse symbolen.
Het slepen van een map naar Mijn bestanden werkt niet
Het is in Edge en Internet Explorer niet mogelijk mappen te uploaden naar Mijn bestanden.

Mappen uploaden is wel mogelijk via Chrome, Opera of Firefox.
Ik heb geen e-mail met een bevestigingslink ontvangen
Soms komt de e-mail met de bevestigingslink voor aanmelding in de SPAM map van de e-mail inbox terecht. Controleer de SPAM map.

Zit de e-mail niet in de SPAM map, neem dan contact op met onze Klantenservice. Soms worden onze e-mails geweigerd door een provider. Wij activeren het account dan handmatig.
Tijdens het instellen van Cloud Station Drive kan de volgende melding getoond worden: 'Ongeldige gebruikersnaam/wachtwoord of ontoereikende gebruikersrechten.'
Je kunt dit probleem oplossen door het volgende te controleren:
  • Controleer of je gebruikersnaam en wachtwoord juist zijn ingevoerd.
  • Open Mijn bestanden in de browser
  • Kijk of de map 'CloudStation' in Mijn bestanden staat.
  • Ontbreekt deze map? Neem dan contact op met de klantenservice.
Deze melding wordt getoond als u bestanden heeft geüpload die niet-westerse symbolen bevatten. Deze foutmelding wordt alleen gegeven als de bestanden via 'Mijn bestanden' op de website, of via Filestation zijn geüpload en deze worden nu benaderd met een FTP programma. Neem contact op met de klantenservice voor een oplossing.
Wij adviseren u geen bestanden te uploaden met niet westerse symbolen.
Het is in Edge en Internet Explorer niet mogelijk mappen te uploaden naar Mijn bestanden.

Mappen uploaden is wel mogelijk via Chrome, Opera of Firefox.
Soms komt de e-mail met de bevestigingslink voor aanmelding in de SPAM map van de e-mail inbox terecht. Controleer de SPAM map.

Zit de e-mail niet in de SPAM map, neem dan contact op met onze Klantenservice. Soms worden onze e-mails geweigerd door een provider. Wij activeren het account dan handmatig.
Smart Access
Het slepen van een map naar Mijn bestanden werkt niet
Hoe werkt de 30 dagen niet goed geld terug regeling?
Waar zijn instructies te vinden voor de aanbevolen software?
Waarom adviseert Porton GoodSync voor backups?
Waarom gebruikt Porton apps en software van Synology?
Waarom heb ik geen toegang tot alle apps van Synology?
Het slepen van een map naar Mijn bestanden werkt niet
Het is in Edge en Internet Explorer niet mogelijk mappen te uploaden naar Mijn bestanden.

Mappen uploaden is wel mogelijk via Chrome, Opera of Firefox.
Hoe werkt de 30 dagen niet goed geld terug regeling?
Porton Private Cloudstorage doet er alles aan om haar gebruikers zo goed mogelijk van dienst te zijn. Mocht het abonnement onverhoopt toch niet aansluiten bij uw wensen, dan kunt u het kosteloos opzeggen. U dient binnen 30 kalenderdagen, na de eerste betaling, uw opzegging door te geven aan onze klantenservice. U ontvangt na beëindiging van het abonnement een bevestiging per e-mail. Het abonnementsgeld zal de eerste werkdag van de daaropvolgende maand worden teruggestort.
Waar zijn instructies te vinden voor de aanbevolen software?
U kunt alle instructies en downloads vinden op de supportpagina onder handleidingen en downloads.
Waarom adviseert Porton GoodSync voor backups?
Porton bekijkt regelmatig welke backupsoftware het meest geschikt is voor backups. Het beste uit de test kwam GoodSync. Het is eenvoudig in gebruik en heeft een aantal sterke voordelen:

  • Backups kunnen voorzien worden van encryptie
  • Backups kunnen planmatig uitgevoerd worden
  • Geschikt voor beginnende en ervaren gebruikers
  • Bestanden zijn leesbaar in de Private Cloud
GoodSync kan gebruikt worden i.c.m. ieder Basic- en Smart Access abonnement. Er is een gratis én betaalde versie beschikbaar (eenmalig € 29,95). Ga voor GoodSync instructies naar je accountpagina en bekijk de instructiehandleiding.
Waarom gebruikt Porton apps en software van Synology?
De unieke integratie van bewezen Synologie technologie stelt onze klanten in staat om op een veilige manier gebruik te maken van de modernste technieken in Cloudstorage. Porton gebruikers krijgen bovendien gratis toegang tot allerlei Synology apps, software en tools.

Gaandeweg zullen we onze diensten en het app- en software aanbod uitbreiden. Dit doen we op basis van eisen en wensen van onze gebruikers. Stuur daarom bij vragen, tips of ideeën een e-mail of bel direct met onze Klantenservice.
Waarom heb ik geen toegang tot alle apps van Synology?
Een belangrijk onderdeel van onze diensten is veiligheid en het behouden van privacy. Nog niet alle apps en software van Synology voldoen aan onze eisen. Daarom is er een selectie uit het totale aanbod van Synology gemaakt. Hierdoor kunnen wij ongewenste instellingen voorkomen.
Het is in Edge en Internet Explorer niet mogelijk mappen te uploaden naar Mijn bestanden.

Mappen uploaden is wel mogelijk via Chrome, Opera of Firefox.
Porton Private Cloudstorage doet er alles aan om haar gebruikers zo goed mogelijk van dienst te zijn. Mocht het abonnement onverhoopt toch niet aansluiten bij uw wensen, dan kunt u het kosteloos opzeggen. U dient binnen 30 kalenderdagen, na de eerste betaling, uw opzegging door te geven aan onze klantenservice. U ontvangt na beëindiging van het abonnement een bevestiging per e-mail. Het abonnementsgeld zal de eerste werkdag van de daaropvolgende maand worden teruggestort.
U kunt alle instructies en downloads vinden op de supportpagina onder handleidingen en downloads.
Porton bekijkt regelmatig welke backupsoftware het meest geschikt is voor backups. Het beste uit de test kwam GoodSync. Het is eenvoudig in gebruik en heeft een aantal sterke voordelen:

  • Backups kunnen voorzien worden van encryptie
  • Backups kunnen planmatig uitgevoerd worden
  • Geschikt voor beginnende en ervaren gebruikers
  • Bestanden zijn leesbaar in de Private Cloud
GoodSync kan gebruikt worden i.c.m. ieder Basic- en Smart Access abonnement. Er is een gratis én betaalde versie beschikbaar (eenmalig € 29,95). Ga voor GoodSync instructies naar je accountpagina en bekijk de instructiehandleiding.
De unieke integratie van bewezen Synologie technologie stelt onze klanten in staat om op een veilige manier gebruik te maken van de modernste technieken in Cloudstorage. Porton gebruikers krijgen bovendien gratis toegang tot allerlei Synology apps, software en tools.

Gaandeweg zullen we onze diensten en het app- en software aanbod uitbreiden. Dit doen we op basis van eisen en wensen van onze gebruikers. Stuur daarom bij vragen, tips of ideeën een e-mail of bel direct met onze Klantenservice.
Een belangrijk onderdeel van onze diensten is veiligheid en het behouden van privacy. Nog niet alle apps en software van Synology voldoen aan onze eisen. Daarom is er een selectie uit het totale aanbod van Synology gemaakt. Hierdoor kunnen wij ongewenste instellingen voorkomen.
Neem direct contact met ons op

Via e-mail




Bericht

Via telefoon

Wij zijn vandaag bereikbaar van 14:00 tot 17:30.
Bel 0900-2356299 (lokaal tarief).

Om je sneller van dienst te zijn, verzoeken wij je om een ticket aan te maken.

Maak ticket

Je ticketnummer is:

Contact

Via chatbox

Status: laden...

Handleidingen en downloads
Windows PC
(Automatische) backup maken met GoodSync
Dropbox backup maken
FTP met FileZilla
Google drive backup maken
Microsoft OneDrive backup maken
Mijn notities openen in de browser*
Mijn Porton bestanden openen in de browser*
Porton Smart Access koppelen aan Cloud Station Drive*
Web Clipper koppelen aan Mijn notities*
(Automatische) backup maken met GoodSync
Voor het maken van backups adviseren wij het gebruik van GoodSync. GoodSync heeft een gratis proefversie. Bij doorlopend gebruik vragen de makers een eenmalige vergoeding van €29,95. Je krijgt een melding zodra je de limiet overschreden hebt.

Ga naar Mijn account en bekijk de instructiehandleiding voor uitgebreide instructies.
Dropbox backup maken
Met deze instructies gaan wij ervan uit dat je Dropbox al op je computer hebt geïnstalleerd. Voordat je een backup kunt maken naar Porton Cloud dien je eerst FileZilla te installeren. Instructies hiervoor vind je onder: Windows PC > FTP met FileZilla.
  1. Start FileZilla en maak verbinding met Porton Cloud.
  2. in de linker kolom naar je Dropbox map. Indien je niet weet waar deze staat doorloop je de volgende stappen:
    1. Klik rechtsonder in je Windows hoofdscherm op het Dropbox icoontje.
    2. Klik vervolgens op de blauwe map: 'Dropbox-map openen'.
    3. Klik in de adresbalk van het zojuist geopende venster en kopieer de Dropbox map locatie.
  3. Ga weer terug naar FileZilla en plak de gekopieerde locatie in de linker kolom achter 'Local site:'.
  4. Dubbelklik in de rechterkolom onder 'Filename' op home. Dit is de hoofdmap van je Porton Cloud.
  5. Rechtermuisklik in de rechter kolom en kies 'create directory'. Geef de map een naam, bijvoorbeeld: Backup Dropbox.
  6. Dubbelklik op deze map om de map te openen.
  7. Selecteer nu in de linker kolom onder 'Local site' de mappen of bestanden waarvan je een backup wilt maken. Houd de Ctrl-toets ingedrukt om meerdere bestanden en mappen te selecteren.
  8. Indien je van de hele Dropbox map een backup wilt maken, klik je op de map met twee puntjes onder 'Filename' en selecteer je de Dropbox map.
  9. Nadat je de gewenste selectie hebt gemaakt, sleep je de geselecteerde bestanden naar de rechterkolom in de map 'Backup Dropbox'.
  10. FileZilla zal nu de geselecteerde bestanden overzetten naar je Porton Cloud. Je kunt de voortgang van het overzetten bekijken in de onderste kolom.
Let op: Het overzetten van bestanden uit Dropbox naar Porton Cloud kan veel tijd in beslag nemen. Sluit FileZilla of je computer niet af voordat het overzetten is voltooid.
FTP met FileZilla
  1. Download en installeer FileZilla 32 bit of 64 bit
  2. Open de site manager (File->Site manager...)
  3. Voer de volgende gegevens in:
    • Host: gebruikersnaam.porton.nl (vervang 'gebruikersnaam' door je eigen gebruikersnaam)
    • Protocol: FTP – File Transfer Protocol
    • Port: 21
    • Encryption: Require Explicit FTP over TLS
    • Logon Type: Normal
    • Username: Je gebruikersnaam
    • Password: Je wachtwoord
  4. Klik op 'Connect' en accepteer het certificaat
Google drive backup maken
Met deze instructies gaan wij ervan uit dat je Google drive al op je computer hebt geïnstalleerd. Voordat je een backup kunt maken naar Porton Cloud dien je eerst FileZilla te installeren. Instructies hiervoor vind je onder: Windows PC > FTP met FileZilla.
  1. Klik rechtsonder in je Windows hoofdscherm op het Google drive icoontje. Je kunt deze vinden door op het pijltje omhoog te klikken.
  2. Klik op 'Open Google Drive folder', klik in de adresbalk van het zojuist geopende venster en kopieer de Google drive map locatie.
  3. Ga weer terug naar FileZilla en plak de gekopieerde locatie in de linker kolom achter 'Local site:'
  4. Dubbelklik in de rechterkolom onder 'Filename' op home. Dit is de hoofdmap van je Porton Cloud.
  5. Rechtermuisklik in de rechter kolom en kies 'create directory'. Geef de map een naam, bijvoorbeeld: Backup Google drive.
  6. Dubbelklik op deze map om de map te openen.
  7. Selecteer nu in de linker kolom onder 'Local site' de mappen of bestanden waarvan je een backup wilt maken. Houd de Ctrl-toets ingedrukt om meerdere bestanden en mappen te selecteren.
  8. Indien je van de hele Google drive map een backup wilt maken klik je op de map met twee puntjes onder 'Filename' en selecteer je de Google drive map.
  9. Nadat je de gewenste selectie hebt gemaakt sleep je de geselecteerde bestanden naar de rechterkolom in de map 'Backup Google drive'.
  10. FileZilla zal nu de geselecteerde bestanden overzetten naar je Porton Cloud. Je kunt de voortang van het overzetten bekijken in de onderste kolom.
Let op: Het overzetten van bestanden uit Google drive naar Porton Cloud kan veel tijd in beslag nemen. Sluit FileZilla of je computer niet af voordat het overzetten is voltooid.
Microsoft OneDrive backup maken
Met deze instructies gaan wij ervan uit dat je Microsoft OneDrive al op je computer hebt geïnstalleerd. Voordat je een backup kunt maken naar Porton Cloud dien je eerst FileZilla te installeren. Instructies hiervoor vind je onder: Windows PC > FTP met FileZilla.
  1. Rechtermuisklik rechtsonder in je Windows hoofdscherm op het OneDrive icoon.
  2. Klik op 'Open your OneDrive folder' en klik in de adresbalk van het zojuist geopende venster en kopieer de OneDrive map locatie.
  3. Ga weer terug naar FileZilla en plak de gekopieerde locatie in de linker kolom achter '‘Local site:'
  4. Dubbelklik in de rechterkolom onder 'Filename' op home. Dit is de hoofdmap van je Porton Cloud.
  5. Rechtermuisklik in de rechter kolom en kies 'create directory'. Geef de map een naam, bijvoorbeeld: Backup OneDrive.
  6. Dubbelklik op deze map om de map te openen.
  7. Selecteer nu in de linker kolom onder 'Local site' de mappen of bestanden waarvan je een backup wilt maken. Houd de Ctrl-toets ingedrukt om meerdere bestanden en mappen te selecteren.
  8. Indien je van de hele OneDrive map een backup wilt maken klik je op de map met twee puntjes onder 'Filename' en selecteer je de OneDrive map.
  9. Nadat je de gewenste selectie hebt gemaakt sleep je de geselecteerde bestanden naar de rechterkolom in de map 'Backup OneDrive'.
  10. FileZilla zal nu de geselecteerde bestanden overzetten naar je Porton Cloud. Je kunt de voortang van het overzetten bekijken in de onderste kolom.
Let op: Het overzetten van bestanden uit OneDrive naar Porton Cloud kan veel tijd in beslag nemen. Sluit FileZilla of je computer niet af voordat het overzetten is voltooid.
Mijn notities openen in de browser*
Er hoeft niets geïnstalleerd te worden om je notities te kunnen bekijken in de browser. Je notities zijn automatisch beschikbaar in de browser zodra er ingelogd is op de website. Klik hier om direct naar Mijn notities te gaan.
Mijn Porton bestanden openen in de browser*
Er hoeft niets geïnstalleerd te worden om je Porton bestanden te kunnen bekijken in de browser. Je bestanden zijn automatisch beschikbaar in de browser zodra er ingelogd is op de website. Klik hier om direct naar Mijn bestanden te gaan.
Porton Smart Access koppelen aan Cloud Station Drive*
  1. Download en installeer Cloud Station Drive.
  2. Klik op 'Nu starten' en voer de volgende gegevens in:
    • Domeinnaam of Quikconnect-ID: gebruikersnaam.porton.nl (vervang 'gebruikersnaam' door je eigen gebruikersnaam)
    • Gebruikersnaam: Je gebruikersnaam.
    • Wachtwoord: je wachtwoord.
  3. Vink 'SSL-gegevensoverdrachtcodering inschakelen' aan en klik op 'Volgende'.
  4. Selecteer in de linkerkolom de te koppelen schijf of map.
  5. Klik nu op 'Volgende' om Cloud Station Drive te activeren.
Bestanden die je toevoegt aan de geselecteerde map worden automatisch gesynchroniseerd met je Porton Private Cloud.
Web Clipper koppelen aan Mijn notities*
Klik hier om Web Clipper toe te voegen aan Google Chrome. Om Web Clipper te koppelen aan Mijn notities vult u de volgende gegevens in:
  • NAS IP/QuickConnect ID: gebruikersnaam.porton.nl:9351 (vervang 'gebruikersnaam' door uw eigen gebruikersnaam)
  • HTTPS Vink HTTPS aan.
  • Gebruikersnaam: Uw gebruikersnaam.
  • Wachtwoord: Uw wachtwoord.
  • Klik nu op 'Aanmelden' om Web Clipper te koppelen.
Voor het maken van backups adviseren wij het gebruik van GoodSync. GoodSync heeft een gratis proefversie. Bij doorlopend gebruik vragen de makers een eenmalige vergoeding van €29,95. Je krijgt een melding zodra je de limiet overschreden hebt.

Ga naar Mijn account en bekijk de instructiehandleiding voor uitgebreide instructies.
Met deze instructies gaan wij ervan uit dat je Dropbox al op je computer hebt geïnstalleerd. Voordat je een backup kunt maken naar Porton Cloud dien je eerst FileZilla te installeren. Instructies hiervoor vind je onder: Windows PC > FTP met FileZilla.
  1. Start FileZilla en maak verbinding met Porton Cloud.
  2. in de linker kolom naar je Dropbox map. Indien je niet weet waar deze staat doorloop je de volgende stappen:
    1. Klik rechtsonder in je Windows hoofdscherm op het Dropbox icoontje.
    2. Klik vervolgens op de blauwe map: 'Dropbox-map openen'.
    3. Klik in de adresbalk van het zojuist geopende venster en kopieer de Dropbox map locatie.
  3. Ga weer terug naar FileZilla en plak de gekopieerde locatie in de linker kolom achter 'Local site:'.
  4. Dubbelklik in de rechterkolom onder 'Filename' op home. Dit is de hoofdmap van je Porton Cloud.
  5. Rechtermuisklik in de rechter kolom en kies 'create directory'. Geef de map een naam, bijvoorbeeld: Backup Dropbox.
  6. Dubbelklik op deze map om de map te openen.
  7. Selecteer nu in de linker kolom onder 'Local site' de mappen of bestanden waarvan je een backup wilt maken. Houd de Ctrl-toets ingedrukt om meerdere bestanden en mappen te selecteren.
  8. Indien je van de hele Dropbox map een backup wilt maken, klik je op de map met twee puntjes onder 'Filename' en selecteer je de Dropbox map.
  9. Nadat je de gewenste selectie hebt gemaakt, sleep je de geselecteerde bestanden naar de rechterkolom in de map 'Backup Dropbox'.
  10. FileZilla zal nu de geselecteerde bestanden overzetten naar je Porton Cloud. Je kunt de voortgang van het overzetten bekijken in de onderste kolom.
Let op: Het overzetten van bestanden uit Dropbox naar Porton Cloud kan veel tijd in beslag nemen. Sluit FileZilla of je computer niet af voordat het overzetten is voltooid.
  1. Download en installeer FileZilla 32 bit of 64 bit
  2. Open de site manager (File->Site manager...)
  3. Voer de volgende gegevens in:
    • Host: gebruikersnaam.porton.nl (vervang 'gebruikersnaam' door je eigen gebruikersnaam)
    • Protocol: FTP – File Transfer Protocol
    • Port: 21
    • Encryption: Require Explicit FTP over TLS
    • Logon Type: Normal
    • Username: Je gebruikersnaam
    • Password: Je wachtwoord
  4. Klik op 'Connect' en accepteer het certificaat
Met deze instructies gaan wij ervan uit dat je Google drive al op je computer hebt geïnstalleerd. Voordat je een backup kunt maken naar Porton Cloud dien je eerst FileZilla te installeren. Instructies hiervoor vind je onder: Windows PC > FTP met FileZilla.
  1. Klik rechtsonder in je Windows hoofdscherm op het Google drive icoontje. Je kunt deze vinden door op het pijltje omhoog te klikken.
  2. Klik op 'Open Google Drive folder', klik in de adresbalk van het zojuist geopende venster en kopieer de Google drive map locatie.
  3. Ga weer terug naar FileZilla en plak de gekopieerde locatie in de linker kolom achter 'Local site:'
  4. Dubbelklik in de rechterkolom onder 'Filename' op home. Dit is de hoofdmap van je Porton Cloud.
  5. Rechtermuisklik in de rechter kolom en kies 'create directory'. Geef de map een naam, bijvoorbeeld: Backup Google drive.
  6. Dubbelklik op deze map om de map te openen.
  7. Selecteer nu in de linker kolom onder 'Local site' de mappen of bestanden waarvan je een backup wilt maken. Houd de Ctrl-toets ingedrukt om meerdere bestanden en mappen te selecteren.
  8. Indien je van de hele Google drive map een backup wilt maken klik je op de map met twee puntjes onder 'Filename' en selecteer je de Google drive map.
  9. Nadat je de gewenste selectie hebt gemaakt sleep je de geselecteerde bestanden naar de rechterkolom in de map 'Backup Google drive'.
  10. FileZilla zal nu de geselecteerde bestanden overzetten naar je Porton Cloud. Je kunt de voortang van het overzetten bekijken in de onderste kolom.
Let op: Het overzetten van bestanden uit Google drive naar Porton Cloud kan veel tijd in beslag nemen. Sluit FileZilla of je computer niet af voordat het overzetten is voltooid.
Met deze instructies gaan wij ervan uit dat je Microsoft OneDrive al op je computer hebt geïnstalleerd. Voordat je een backup kunt maken naar Porton Cloud dien je eerst FileZilla te installeren. Instructies hiervoor vind je onder: Windows PC > FTP met FileZilla.
  1. Rechtermuisklik rechtsonder in je Windows hoofdscherm op het OneDrive icoon.
  2. Klik op 'Open your OneDrive folder' en klik in de adresbalk van het zojuist geopende venster en kopieer de OneDrive map locatie.
  3. Ga weer terug naar FileZilla en plak de gekopieerde locatie in de linker kolom achter '‘Local site:'
  4. Dubbelklik in de rechterkolom onder 'Filename' op home. Dit is de hoofdmap van je Porton Cloud.
  5. Rechtermuisklik in de rechter kolom en kies 'create directory'. Geef de map een naam, bijvoorbeeld: Backup OneDrive.
  6. Dubbelklik op deze map om de map te openen.
  7. Selecteer nu in de linker kolom onder 'Local site' de mappen of bestanden waarvan je een backup wilt maken. Houd de Ctrl-toets ingedrukt om meerdere bestanden en mappen te selecteren.
  8. Indien je van de hele OneDrive map een backup wilt maken klik je op de map met twee puntjes onder 'Filename' en selecteer je de OneDrive map.
  9. Nadat je de gewenste selectie hebt gemaakt sleep je de geselecteerde bestanden naar de rechterkolom in de map 'Backup OneDrive'.
  10. FileZilla zal nu de geselecteerde bestanden overzetten naar je Porton Cloud. Je kunt de voortang van het overzetten bekijken in de onderste kolom.
Let op: Het overzetten van bestanden uit OneDrive naar Porton Cloud kan veel tijd in beslag nemen. Sluit FileZilla of je computer niet af voordat het overzetten is voltooid.
Er hoeft niets geïnstalleerd te worden om je notities te kunnen bekijken in de browser. Je notities zijn automatisch beschikbaar in de browser zodra er ingelogd is op de website. Klik hier om direct naar Mijn notities te gaan.
Er hoeft niets geïnstalleerd te worden om je Porton bestanden te kunnen bekijken in de browser. Je bestanden zijn automatisch beschikbaar in de browser zodra er ingelogd is op de website. Klik hier om direct naar Mijn bestanden te gaan.
  1. Download en installeer Cloud Station Drive.
  2. Klik op 'Nu starten' en voer de volgende gegevens in:
    • Domeinnaam of Quikconnect-ID: gebruikersnaam.porton.nl (vervang 'gebruikersnaam' door je eigen gebruikersnaam)
    • Gebruikersnaam: Je gebruikersnaam.
    • Wachtwoord: je wachtwoord.
  3. Vink 'SSL-gegevensoverdrachtcodering inschakelen' aan en klik op 'Volgende'.
  4. Selecteer in de linkerkolom de te koppelen schijf of map.
  5. Klik nu op 'Volgende' om Cloud Station Drive te activeren.
Bestanden die je toevoegt aan de geselecteerde map worden automatisch gesynchroniseerd met je Porton Private Cloud.
Klik hier om Web Clipper toe te voegen aan Google Chrome. Om Web Clipper te koppelen aan Mijn notities vult u de volgende gegevens in:
  • NAS IP/QuickConnect ID: gebruikersnaam.porton.nl:9351 (vervang 'gebruikersnaam' door uw eigen gebruikersnaam)
  • HTTPS Vink HTTPS aan.
  • Gebruikersnaam: Uw gebruikersnaam.
  • Wachtwoord: Uw wachtwoord.
  • Klik nu op 'Aanmelden' om Web Clipper te koppelen.
Macintosh computer
(Automatische) backup maken met GoodSync
FTP met FileZilla
Mijn notities openen in de browser*
Mijn Porton bestanden openen in de browser*
Porton Smart Access koppelen aan Cloud Station Drive*
Web Clipper koppelen aan Mijn notities*
(Automatische) backup maken met GoodSync
Voor het maken van backups adviseren wij het gebruik van GoodSync. GoodSync heeft een gratis proefversie. Bij doorlopend gebruik vragen de makers een eenmalige vergoeding van €29,95. Je krijgt een melding zodra je de limiet overschreden hebt.

Ga naar Mijn account en bekijk de instructiehandleiding voor uitgebreide instructies.
FTP met FileZilla
FTP instellingen FileZilla

  1. Download en installeer FileZilla
  2. Open de site manager (File->Site manager...)
  3. Voer de volgende gegevens in:
    • Host: gebruikersnaam.porton.nl (vervang 'gebruikersnaam' door je eigen gebruikersnaam)
    • Protocol: FTP - FTP – File Transfer Protocol
    • Port: 21
    • Encryption: Require Explicit FTP over TLS
    • Logon Type: Normal
    • Username: Je gebruikersnaam
    • Password: Je wachtwoord
  4. Klik op 'Connect' en accepteer het certificaat
Mijn notities openen in de browser*
Er hoeft niets geïnstalleerd te worden om je notities te kunnen bekijken in de browser. Je notities zijn automatisch beschikbaar in de browser zodra er ingelogd is op de website. Klik hier om direct naar Mijn notities te gaan.
Mijn Porton bestanden openen in de browser*
Er hoeft niets geïnstalleerd te worden om je Porton bestanden te kunnen bekijken in de browser. Je bestanden zijn automatisch beschikbaar in de browser zodra er ingelogd is op de website. Klik hier om direct naar Mijn bestanden te gaan.
Porton Smart Access koppelen aan Cloud Station Drive*
  1. Download en installeer Cloud Station Drive.
  2. Klik op 'Nu starten' en voer de volgende gegevens in:
    • Domeinnaam of Quikconnect-ID: gebruikersnaam.porton.nl (vervang 'gebruikersnaam' door je eigen gebruikersnaam)
    • Gebruikersnaam: Je gebruikersnaam.
    • Wachtwoord: Je wachtwoord.
  3. Vink 'SSL-gegevensoverdrachtcodering inschakelen' aan en klik op 'Volgende'.
  4. Selecteer in de linkerkolom de te koppelen schijf of map.
  5. Klik nu op 'Volgende' om Cloud Station Drive te activeren.
Bestanden die je toevoegt aan de geselecteerde map worden automatisch gesynchroniseerd met je Porton Private Cloud.
Web Clipper koppelen aan Mijn notities*
Klik hier om Web Clipper toe te voegen aan Google Chrome. Om Web Clipper te koppelen aan Mijn notities vult u de volgende gegevens in:
  • NAS IP/QuickConnect ID: gebruikersnaam.porton.nl:9351 (vervang 'gebruikersnaam' door uw eigen gebruikersnaam)
  • HTTPS Vink HTTPS aan.
  • Gebruikersnaam: Uw gebruikersnaam.
  • Wachtwoord: Uw wachtwoord.
  • Klik nu op 'Aanmelden' om Web Clipper te koppelen.
Voor het maken van backups adviseren wij het gebruik van GoodSync. GoodSync heeft een gratis proefversie. Bij doorlopend gebruik vragen de makers een eenmalige vergoeding van €29,95. Je krijgt een melding zodra je de limiet overschreden hebt.

Ga naar Mijn account en bekijk de instructiehandleiding voor uitgebreide instructies.
FTP instellingen FileZilla

  1. Download en installeer FileZilla
  2. Open de site manager (File->Site manager...)
  3. Voer de volgende gegevens in:
    • Host: gebruikersnaam.porton.nl (vervang 'gebruikersnaam' door je eigen gebruikersnaam)
    • Protocol: FTP - FTP – File Transfer Protocol
    • Port: 21
    • Encryption: Require Explicit FTP over TLS
    • Logon Type: Normal
    • Username: Je gebruikersnaam
    • Password: Je wachtwoord
  4. Klik op 'Connect' en accepteer het certificaat
Er hoeft niets geïnstalleerd te worden om je notities te kunnen bekijken in de browser. Je notities zijn automatisch beschikbaar in de browser zodra er ingelogd is op de website. Klik hier om direct naar Mijn notities te gaan.
Er hoeft niets geïnstalleerd te worden om je Porton bestanden te kunnen bekijken in de browser. Je bestanden zijn automatisch beschikbaar in de browser zodra er ingelogd is op de website. Klik hier om direct naar Mijn bestanden te gaan.
  1. Download en installeer Cloud Station Drive.
  2. Klik op 'Nu starten' en voer de volgende gegevens in:
    • Domeinnaam of Quikconnect-ID: gebruikersnaam.porton.nl (vervang 'gebruikersnaam' door je eigen gebruikersnaam)
    • Gebruikersnaam: Je gebruikersnaam.
    • Wachtwoord: Je wachtwoord.
  3. Vink 'SSL-gegevensoverdrachtcodering inschakelen' aan en klik op 'Volgende'.
  4. Selecteer in de linkerkolom de te koppelen schijf of map.
  5. Klik nu op 'Volgende' om Cloud Station Drive te activeren.
Bestanden die je toevoegt aan de geselecteerde map worden automatisch gesynchroniseerd met je Porton Private Cloud.
Klik hier om Web Clipper toe te voegen aan Google Chrome. Om Web Clipper te koppelen aan Mijn notities vult u de volgende gegevens in:
  • NAS IP/QuickConnect ID: gebruikersnaam.porton.nl:9351 (vervang 'gebruikersnaam' door uw eigen gebruikersnaam)
  • HTTPS Vink HTTPS aan.
  • Gebruikersnaam: Uw gebruikersnaam.
  • Wachtwoord: Uw wachtwoord.
  • Klik nu op 'Aanmelden' om Web Clipper te koppelen.
iOS
Bestanden synchroniseren met Porton Private Cloud*
Toegang tot Mijn bestanden via smartphone en tablet*
Toegang tot Mijn notities via smartphone en tablet*
Bestanden synchroniseren met Porton Private Cloud*
Met de DS Cloud kun je bestanden op je iPhone en iPad synchroniseren met Porton Private Cloud.

Download en installeer DS Cloud:
  1. Open de app en voer de volgende gegevens in:
    • Device name: Deze naam kun je zelf kiezen
    • Adress or QuikConnect ID: gebruikersnaam.porton.nl (vervang 'gebruikersnaam' door je eigen gebruikersnaam)
    • Account: Je gebruikersnaam
    • Password: Je wachtwoord
    • HTTPS: Vink HTTPS aan
Toegang tot Mijn bestanden via smartphone en tablet*
Met de app DS File heb je vanaf je iPhone of iPad eenvoudig toegang tot je bestanden in de Porton Private Cloud.

Download en installeer DS File op je smartphone of tablet:
  1. Open de app en voer de volgende gegevens in:
    • Adress or QuikConnect ID: gebruikersnaam.porton.nl:7001 (vervang 'gebruikersnaam' door je eigen gebruikersnaam)
    • Account: Je Porton gebruikersnaam
    • Password: Je Porton wachtwoord
    • HTTPS: Vink HTTPS aan
    • Remember me: Selecteer 'Remember me' alleen als je een wachtwoord of toegangscode op je smartphone of tablet hebt Zo voorkomt je bij verlies of diefstal van het apparaat ongewenste toegang tot je account.
Toegang tot Mijn notities via smartphone en tablet*
Om notities in uw Porton Private Cloud te maken en te bewerken gebruikt u de Synology app DS Note.

Download en installeer DS note op uw smartphone of tablet:
  1. Open de app en voer de volgende gegevens in:
    • Adress or QuikConnect ID: gebruikersnaam.porton.nl:9351 (vervang 'gebruikersnaam' door uw eigen gebruikersnaam
    • Account: Je Porton gebruikersnaam
    • Password: je Porton wachtwoord
    • HTTPS: Vink HTTPS aan.
Met de DS Cloud kun je bestanden op je iPhone en iPad synchroniseren met Porton Private Cloud.

Download en installeer DS Cloud:
  1. Open de app en voer de volgende gegevens in:
    • Device name: Deze naam kun je zelf kiezen
    • Adress or QuikConnect ID: gebruikersnaam.porton.nl (vervang 'gebruikersnaam' door je eigen gebruikersnaam)
    • Account: Je gebruikersnaam
    • Password: Je wachtwoord
    • HTTPS: Vink HTTPS aan
Met de app DS File heb je vanaf je iPhone of iPad eenvoudig toegang tot je bestanden in de Porton Private Cloud.

Download en installeer DS File op je smartphone of tablet:
  1. Open de app en voer de volgende gegevens in:
    • Adress or QuikConnect ID: gebruikersnaam.porton.nl:7001 (vervang 'gebruikersnaam' door je eigen gebruikersnaam)
    • Account: Je Porton gebruikersnaam
    • Password: Je Porton wachtwoord
    • HTTPS: Vink HTTPS aan
    • Remember me: Selecteer 'Remember me' alleen als je een wachtwoord of toegangscode op je smartphone of tablet hebt Zo voorkomt je bij verlies of diefstal van het apparaat ongewenste toegang tot je account.
Om notities in uw Porton Private Cloud te maken en te bewerken gebruikt u de Synology app DS Note.

Download en installeer DS note op uw smartphone of tablet:
  1. Open de app en voer de volgende gegevens in:
    • Adress or QuikConnect ID: gebruikersnaam.porton.nl:9351 (vervang 'gebruikersnaam' door uw eigen gebruikersnaam
    • Account: Je Porton gebruikersnaam
    • Password: je Porton wachtwoord
    • HTTPS: Vink HTTPS aan.
Windows Phone
Bestanden synchroniseren met Porton Private Cloud*
Toegang tot Mijn bestanden via smartphone en tablet*
Toegang tot Mijn notities via smartphone en tablet*
Bestanden synchroniseren met Porton Private Cloud*
Helaas heeft Synology nog geen DS cloud ontworpen voor de Windows Phone.
Toegang tot Mijn bestanden via smartphone en tablet*
Met de app DS File heb je vanaf je Windows Phone eenvoudig toegang tot je bestanden in de Porton Private Cloud.

Download en installeer DS File op je smartphone of tablet:
  1. Open de app en voer de volgende gegevens in:
    • Adress or QuikConnect ID: gebruikersnaam.porton.nl:7001 (vervang 'gebruikersnaam' door je eigen gebruikersnaam)
    • Account: Je Porton gebruikersnaam
    • Password: Je Porton wachtwoord
    • HTTPS: Vink HTTPS aan
    • Remember me: Selecteer 'Remember me' alleen als je een wachtwoord of toegangscode op je smartphone of tablet hebt. Zo voorkom je bij verlies of diefstal van het apparaat ongewenste toegang tot je account.
Toegang tot Mijn notities via smartphone en tablet*
Helaas heeft Synology nog geen DS note ontworpen voor de Windows Phone.
Helaas heeft Synology nog geen DS cloud ontworpen voor de Windows Phone.
Met de app DS File heb je vanaf je Windows Phone eenvoudig toegang tot je bestanden in de Porton Private Cloud.

Download en installeer DS File op je smartphone of tablet:
  1. Open de app en voer de volgende gegevens in:
    • Adress or QuikConnect ID: gebruikersnaam.porton.nl:7001 (vervang 'gebruikersnaam' door je eigen gebruikersnaam)
    • Account: Je Porton gebruikersnaam
    • Password: Je Porton wachtwoord
    • HTTPS: Vink HTTPS aan
    • Remember me: Selecteer 'Remember me' alleen als je een wachtwoord of toegangscode op je smartphone of tablet hebt. Zo voorkom je bij verlies of diefstal van het apparaat ongewenste toegang tot je account.
Helaas heeft Synology nog geen DS note ontworpen voor de Windows Phone.
Linux
FTP met FileZilla
Porton Smart Access koppelen aan Cloud Station Drive*
FTP met FileZilla
  • 64 bit
  • Gemaakt voor Debian 8.0 (Jessie). Het is sterk aanbevolen om het package management van de linux distributie te gebruiken, of FileZilla handmatig te compileren als je een andere Linuxversie gebruikt.
Porton Smart Access koppelen aan Cloud Station Drive*
  • 64 bit
  • Gemaakt voor Debian 8.0 (Jessie). Het is sterk aanbevolen om het package management van de linux distributie te gebruiken, of FileZilla handmatig te compileren als je een andere Linuxversie gebruikt.
Synology
Automatische Synology NAS backup maken
Automatische Synology NAS backup maken
  1. Open de Synology Disk Station Manager (DSM), ga naar het Package Center en installeer het programma ‘Cloud Sync’.

  2. Open Cloud Sync en klik in het venster twee keer op het pijltje naar rechts. Klik vervolgens op WebDAV en klik op volgende.

  3. Vul nu de volgende gegevens in.
    Serveradres: https://gebruikersnaam.porton.nl:5006/home
    Gebruikersaccount: Vul hier je Porton gebruikersnaam in.
    Wachtwoord: Vul hier het wachtwoord in dat je gebruikt om in te loggen op de Porton.nl website.
    Klik op 'Volgende'.

  4. Op het volgende scherm zijn de volgende gegevens nodig.
    Verbindingsnaam: Geef de verbinding een naam, bijvoorbeeld Porton Cloud Sync.
    Lokaal pad: Klik op 'Selecteren' en kies de map die je wilt back-uppen naar Porton Private Cloud.
    Extern pad: Geef aan waar de backup opgeslagen dient te worden. Selecteer een map in je Porton Cloud of maak een nieuwe map aan.
    Synchronisatierichting: Cloud Sync biedt verschillende overdrachtsmogelijkheden. Er is keuze uit volgende opties:
    • Bidirectioneel: Bestanden worden zowel gedownload als geüpload van je NAS naar Porton Private Cloud.
    • Alleen externe wijzigingen downloaden: Bestanden die gewijzigd zijn op je Private Cloud worden naar je NAS gedownload.
    • Alleen lokale wijzigingen uploaden: Bestanden die gewijzigd zijn op je NAS worden naar Porton Private Cloud geüploaded.
    Gegevenscodering: Als extra veiligheidsoptie kun je gegevenscodering inschakelen om de geüploade bestanden te beveiligen. Indien je deze optie hebt geselecteerd geef je een wachtwoord op, klik op ok om te bevestigen.
    • In het instellingen menu van Cloud Sync op je NAS is nu de optie om de encryptie sleutel te exporteren. In het geval Cloud Sync op je NAS niet meer werkt, kan je je bestanden met deze encryptie sleutel terug krijgen. Deze methode is alleen voor noodgevallen. Voor meer informatie kunt u hier terecht.
    Klik op 'Volgende' en op toepassen om de backup te starten.

  5. Indien je de verbinding juist hebt ingesteld zal je een melding krijgen met Gefeliciteerd... Cloud Sync is nu actief en zal de bestanden synchroniseren met Porton Private Cloud.

  6. Pollingperiode: Ga nu naar instellingen en geef bij ‘Polling-periode’ de periode op in seconden hoe vaak Cloud Sync moet controleren of er wijzigingen/nieuwe bestanden zijn.
    Met een korte pollingperiode wordt je NAS systeem en je internetverbinding zwaarder belast. Daarom adviseren wij de volgende tijden op te geven:
    • Bidirectioneel: Indien je hebt gekozen voor bidirectionele synchronisatie geef dan bijvoorbeeld een pollingperiode op van een uur.
    • Externe en lokale wijzigingen: Indien je hebt gekozen om alleen externe of lokale wijzigingen te synschroniseren geef dan een pollingperiode van bijvoorbeeld 12 of 24 uur.
  1. Open de Synology Disk Station Manager (DSM), ga naar het Package Center en installeer het programma ‘Cloud Sync’.

  2. Open Cloud Sync en klik in het venster twee keer op het pijltje naar rechts. Klik vervolgens op WebDAV en klik op volgende.

  3. Vul nu de volgende gegevens in.
    Serveradres: https://gebruikersnaam.porton.nl:5006/home
    Gebruikersaccount: Vul hier je Porton gebruikersnaam in.
    Wachtwoord: Vul hier het wachtwoord in dat je gebruikt om in te loggen op de Porton.nl website.
    Klik op 'Volgende'.

  4. Op het volgende scherm zijn de volgende gegevens nodig.
    Verbindingsnaam: Geef de verbinding een naam, bijvoorbeeld Porton Cloud Sync.
    Lokaal pad: Klik op 'Selecteren' en kies de map die je wilt back-uppen naar Porton Private Cloud.
    Extern pad: Geef aan waar de backup opgeslagen dient te worden. Selecteer een map in je Porton Cloud of maak een nieuwe map aan.
    Synchronisatierichting: Cloud Sync biedt verschillende overdrachtsmogelijkheden. Er is keuze uit volgende opties:
    • Bidirectioneel: Bestanden worden zowel gedownload als geüpload van je NAS naar Porton Private Cloud.
    • Alleen externe wijzigingen downloaden: Bestanden die gewijzigd zijn op je Private Cloud worden naar je NAS gedownload.
    • Alleen lokale wijzigingen uploaden: Bestanden die gewijzigd zijn op je NAS worden naar Porton Private Cloud geüploaded.
    Gegevenscodering: Als extra veiligheidsoptie kun je gegevenscodering inschakelen om de geüploade bestanden te beveiligen. Indien je deze optie hebt geselecteerd geef je een wachtwoord op, klik op ok om te bevestigen.
    • In het instellingen menu van Cloud Sync op je NAS is nu de optie om de encryptie sleutel te exporteren. In het geval Cloud Sync op je NAS niet meer werkt, kan je je bestanden met deze encryptie sleutel terug krijgen. Deze methode is alleen voor noodgevallen. Voor meer informatie kunt u hier terecht.
    Klik op 'Volgende' en op toepassen om de backup te starten.

  5. Indien je de verbinding juist hebt ingesteld zal je een melding krijgen met Gefeliciteerd... Cloud Sync is nu actief en zal de bestanden synchroniseren met Porton Private Cloud.

  6. Pollingperiode: Ga nu naar instellingen en geef bij ‘Polling-periode’ de periode op in seconden hoe vaak Cloud Sync moet controleren of er wijzigingen/nieuwe bestanden zijn.
    Met een korte pollingperiode wordt je NAS systeem en je internetverbinding zwaarder belast. Daarom adviseren wij de volgende tijden op te geven:
    • Bidirectioneel: Indien je hebt gekozen voor bidirectionele synchronisatie geef dan bijvoorbeeld een pollingperiode op van een uur.
    • Externe en lokale wijzigingen: Indien je hebt gekozen om alleen externe of lokale wijzigingen te synschroniseren geef dan een pollingperiode van bijvoorbeeld 12 of 24 uur.

*Alleen beschikbaar bij een Porton Smart Access abonnement