Inloggen
Nog geen account? Klik dan hier om je aan te melden
Terug naar overzicht

Verbindingsprobleem Porton back-uptool met KPN-modem

Wanneer je problemen ondervindt met het inloggen of het maken van back-ups in de Porton back-uptool en gebruikmaakt van een KPN-modem, kan het beveiligingsniveau van de modem de oorzaak zijn.

26 September, 2024

Wanneer je problemen ondervindt met het inloggen of het maken van back-ups in de Porton back-uptool en gebruikmaakt van een KPN-modem, kan het beveiligingsniveau van de modem de oorzaak zijn. Hier volgt een eenvoudige oplossing om dit probleem te verhelpen.

  1. Open je browser en typ in de adresbalk: 192.168.2.254. Druk op Enter.
  2. Hier vindt je de inlogpagina van jouw KPN-modem. Gebruik het wachtwoord dat achterop jouw modem staat (niet het WiFi-wachtwoord) om in te loggen.

  3. Klik in het menu aan de linkerkant op Beveiliging.

  4. Verlaag het beveiligingsniveau van middel naar laag. Deze wijziging beïnvloedt alleen uitgaande verbindingen, terwijl inkomend verkeer vanuit het internet naar jouw thuisnetwerk nog steeds volledig geblokkeerd blijft.

  5. Probeer opnieuw in te loggen in de Porton back-uptool.
Inhoudsopgave
Informatie Wegwijzer Nieuws & Updates Over Ons
Vragen Support Privacybeleid Algemene Voorwaarden Verwerkersovereenkomst Geschillencommissie (ODR)

© Porton 2024