Inloggen
Nog geen account? Klik dan hier om je aan te melden

Direct antwoord op al uw vragen

Veelgestelde vragen

Hoe kan ik uitloggen en waarom zou ik dat doen? Uitloggen kan door naar de accountpagina te navigeren en vervolgens rechtsboven op "Uitloggen" te klikken. Door uit te loggen kan een account niet door andere gebruikers van de computer gebruikt worden. Als de browser wordt gesloten, wordt er automatisch uitgelogd. Ik heb geen aan de slag e-mail ontvangen Soms komt de e-mail met de bevestigingslink voor aanmelding in de SPAM map van de e-mail inbox terecht. Controleer de SPAM map.

Zit de e-mail niet in de SPAM map, neem dan contact op met onze Klantenservice. Soms worden onze e-mails geweigerd door een provider.
Waarom gebruikt Porton apps en software van Synology? De unieke integratie van bewezen Synologie technologie stelt onze klanten in staat om op een veilige manier gebruik te maken van de modernste technieken in Cloudstorage. Porton gebruikers krijgen bovendien gratis toegang tot allerlei Synology apps, software en tools.

Gaandeweg zullen we onze diensten en het app- en software aanbod uitbreiden. Dit doen we op basis van eisen en wensen van onze gebruikers. Stuur daarom bij vragen, tips of ideeën een e-mail of bel direct met onze Klantenservice.
Waarom heb ik geen toegang tot alle apps van Synology? Een belangrijk onderdeel van onze diensten is veiligheid en het behouden van privacy. Nog niet alle apps en software van Synology voldoen aan onze eisen. Daarom is er een selectie uit het totale aanbod van Synology gemaakt. Hierdoor kunnen wij ongewenste instellingen voorkomen. Wat is het verschil tussen Backup en Cloudstorage? Backup is een reservekopie van bestanden, bijvoorbeeld van uw PC, Mac, smartphone of tablet.

Cloudstorage is online opslagruimte waar u bestanden en backups kunt plaatsen. Met Cloudstorage kan nog veel meer, bijvoorbeeld:
  • Bestanden openen, bewerken en herstellen via de browser, computer, smartphone en tablet.
  • Foto’s bekijken, video afspelen en muziek beluisteren.
  • Samenwerken aan bestanden en bestanden delen.
Wat is het verschil tussen Porton Private Cloud en een Synology NAS systeem thuis? Een NAS systeem staat bij u thuis en is daarmee kwetsbaar voor beschadiging, brand, diefstal enz. Met Porton Private Cloud bewaart u uw bestanden buitenshuis (in uw Private Cloud) op een goed beveiligde locatie, met dezelfde gemakken als die van een persoonlijk NAS-systeem. Porton maakt gebruik van professionele Synology NAS systemen en voert regelmatig veiligheid- en appupdates uit. Ook neemt Porton de NAS configuratie uit handen die nodig is voor veilig online gebruik. Denk hierbij aan welke toegangsprotocollen beschikbaar zijn, de juiste RAID-configuratie en veiligheidsconfiguratie, aangevuld met onze datacenterbeveiligingssystemen. Porton Private Cloudstorage is de beste keus voor wie eenvoudig en veilig gebruik wilt maken van Synology NAS. Waarbij wij de belangrijkste en veiligste apps hebben geselecteerd voor het back-uppen, synchroniseren en delen van bestanden. Ook geven wij gratis advies voor het optimaal gebruik van Porton Private Cloudstorage in iedere werk- of thuissituatie.
Hoe kan ik betalen voor een abonnement? Wij maken gebruik van onderstaande betaalmethodes:
  • Automatische incasso De kosten van het abonnement worden maandelijks automatisch afgeschreven van je bankrekening.
  • iDEAL Betalen met internetbankieren bij de deelnemende banken zoals: ABN Amro, Rabobank, ING, SNS bank of ING Bank. De eerste betaling wordt gedaan met iDEAL, de opvolgende maanden worden maandelijks automatisch afgeschreven van uw bankrekening.
  • Creditcard De kosten van het abonnement worden maandelijks automatisch geïncasseerd op uw creditcardrekening.
  • PayPal De kosten van het abonnement worden maandelijks automatisch afgeschreven van uw PayPal-rekening
Hoe kan ik het rekeningnummer wijzigen waarop Porton incasseert? Er zijn twee manieren waarop je het rekeningnummer kunt wijzigen:
  • Via de verhuisservice van je bank
  • Door een kopie van een recent bankafschrift op te sturen (niet ouder dan drie maanden) van de nieuwe bankrekening of een screenshot van je online rekeningoverzicht. Hierop moet je naam, adres en het rekeningnummer vermeld staan. Uiteraard kun je bedragen onleesbaar maken
Geen verbinding tussen Cloud Station Drive en mijn Private Cloud Cloud Station Drive kan vanaf 27 september 2021 niet meer worden gebruikt. Om uw verbinding te herstellen dient u Cloud Station Drive te updaten met synchronisatieprogramma Synology Drive. Volg hiervoor de instructies in dit artikel.

Foutmelding: Server does not support non-ASCII characters Deze melding wordt getoond als u bestanden heeft geüpload die niet-westerse symbolen bevatten. Deze foutmelding wordt alleen gegeven als de bestanden via 'Mijn bestanden' op de website, of via Filestation zijn geüpload en deze worden nu benaderd met een FTP programma. Neem contact op met de klantenservice voor een oplossing.
Wij adviseren u geen bestanden te uploaden met niet westerse symbolen.
Het slepen van een map naar Mijn bestanden werkt niet Het is in Edge en Internet Explorer niet mogelijk mappen te uploaden naar Mijn bestanden.

Mappen uploaden is wel mogelijk via Chrome, Opera of Firefox.
Ik heb geen aan de slag e-mail ontvangen Soms komt de e-mail met de bevestigingslink voor aanmelding in de SPAM map van de e-mail inbox terecht. Controleer de SPAM map.

Zit de e-mail niet in de SPAM map, neem dan contact op met onze Klantenservice. Soms worden onze e-mails geweigerd door een provider.
Als het abonnement niet betaald wordt, ben ik mijn bestanden dan kwijt? Porton zal je bestanden niet direct verwijderen. Eerst wordt de toegang tot je Porton Private Cloud geblokkeerd. Na twee herinneringen worden uiteindelijk je bestanden verwijderd. Wordt het openstaande bedrag binnen de gestelde termijn voldaan, dan wordt de blokkering opgeheven en heb je weer toegang tot je bestanden. Hoe kan ik mijn abonnement opzeggen of mijn account sluiten? Indien je een probleem ondervindt of je bent ergens ontevreden over, dan verzoeken wij je eerst contact op te nemen met onze Klantenservice. Wij helpen je graag de dienst werkend te krijgen.

Als je een abonnement wilt opzeggen of het account wilt sluiten, dan kun je dit laten weten aan onze Klantenservice.

PayPal gebruikers kunnen het abonnement zelf stopzetten in hun PayPal-account. Log in op www.paypal.nl. Klik nu op het radertje rechtsboven (profiel). Op de pagina die verschijnt klik je rechtsonder op 'Vooraf goedgekeurde betalingen'. Hier kun je het abonnement stopzetten.
Hoe kan ik zien hoeveel ruimte ik nog vrij heb? Deze informatie is te vinden onder Mijn account. Ik ben mijn wachtwoord en/of gebruikersnaam vergeten Ga naar de wachtwoord vergeten pagina en volg de instructies. Ik heb meer ruimte nodig, hoe kan ik mijn abonnement upgraden?
  1. Ga naar Mijn account en klik vervolgens op 'upgraden'
  2. Je kunt, afhankelijk van het huidige abonnement, kiezen uit 200 GB, 500 GB, 1000 GB, 2000 GB en 3000 GB

    Indien je niet genoeg hebt aan 3000 GB opslagruimte kun je contact opnemen met onze Klantenservice.

  3. Kies een betaalmethode om verder te gaan. Na de eerste betaling zal je abonnement automatisch worden verlengd.

Indien je tijdens het gebruik van Porton Private Cloud tegen een probleem aanloopt of ergens ontevreden over bent verzoeken wij je eerst contact op te nemen met onze Klantenservice. Wij helpen je graag verder.

Als je een abonnement wilt opzeggen of het account wilt sluiten, dan kun je dit laten weten aan onze Klantenservice.

Kan ik zien tot wanneer mijn abonnement loopt? Dit kan via Mijn account.
Het slepen van een map naar Mijn bestanden werkt niet Het is in Edge en Internet Explorer niet mogelijk mappen te uploaden naar Mijn bestanden.

Mappen uploaden is wel mogelijk via Chrome, Opera of Firefox.
Waar zijn instructies te vinden voor de aanbevolen software? U kunt alle instructies vinden op de wegwijzerpagina. Waarom gebruikt Porton apps en software van Synology? De unieke integratie van bewezen Synologie technologie stelt onze klanten in staat om op een veilige manier gebruik te maken van de modernste technieken in Cloudstorage. Porton gebruikers krijgen bovendien gratis toegang tot allerlei Synology apps, software en tools.

Gaandeweg zullen we onze diensten en het app- en software aanbod uitbreiden. Dit doen we op basis van eisen en wensen van onze gebruikers. Stuur daarom bij vragen, tips of ideeën een e-mail of bel direct met onze Klantenservice.
Waarom heb ik geen toegang tot alle apps van Synology? Een belangrijk onderdeel van onze diensten is veiligheid en het behouden van privacy. Nog niet alle apps en software van Synology voldoen aan onze eisen. Daarom is er een selectie uit het totale aanbod van Synology gemaakt. Hierdoor kunnen wij ongewenste instellingen voorkomen.

Neem direct contact met ons op

Via mail

Via telefoon

Wij zijn maandag weer bereikbaar van 14:00 tot 17:45.

Om je sneller van dienst te zijn, verzoeken wij je om een ticket aan te maken. Je ticketnummer is:

Je ticketnummer is:


Contact


Porton | Breullaan 1D 3971 NG Driebergen-Rijsenburg | KVK 27251829 | BTW: NL8109.64.375.B01 | Tel: +31(0)88-2000.340 | support[AT]porton.nl
Informatie Wegwijzer Nieuws & Updates Over Ons
Vragen Support Privacybeleid Algemene Voorwaarden Verwerkersovereenkomst Geschillencommissie (ODR)

© Porton 2024